my life ツ

Monday, 5 March 2012

Manusia yang menghargai cinta :')




Tomorrow ?  yeah tomorrow school ;( takde mood nak p sekolah .
 k tadi ada baca something , what ? secret 
, haha .. 
bukak blog kakak sorang ni * boleh dikata kan kakak lah * padahal tak kenal pon.. 
hehe
  kk , Story dia sangat sedih sampai aku pun mula nak menangis . 
Haha , chill tashaa chill :'/ bukan benda tu berlaku dkt kau pun tapi dekat kakak tu :')
 hati dia baik sangaaaat wehh even ada kawan baik dia suka kan dekat bf dia tapi
 dia tetap sayangkan bf dia . Ya allah , ada juga kan manusia macam tu ,
 masih kuat even benda macam tu berlaku tapi aku ?
 aku tak boleh kuat untuk hadapi benda ni semua sikit sikit nak menangis , 
sikit sikit nak salah kan orang nak tuduh bagai  . 
Aku lemah sangat tapi kenapa dia boleh kuat untuk hadapi benda
 yang sama pernah berlaku dekat aku . Semua ada kelemahan dan kelebihan kan :)
  maybe dia terlalu sayangkan bf dia sampai setiap malam setiap hari dia
 doakan hubungan dia dengan bf dia akan kekal selama-lamanya , 
insyaallah . Kalau boleh aku pun nak hubungan aku kekal , 
hari hari aku pun akan doakan benda yang sama . 
InsyaAllah akan termakbul doa aku selama ni :') 
# keep our promise dear :')  take care yourself and
 remembers Allah is always with us :)

Tak mudah untuk kita lupa kan .



  Assalammualaikum 


Apa kaitan picture tu ..... nak tahu ? Meh baca .
 Hati seseorang yang pernah dilukai memang susah kan nak jadi kan balik
 pada yang asal ?
 lagi lagi kalau perempuan . 
Perempuan kan hati dia lembut .
 Aku pun perempuan :'> Memang bnyk benda buruk yang berlaku dekat aku tapi
 aku cuba untuk terima ,
 aku tahu itu semua dugaan dari Allah kan :)
 Allah saja nak uji kita , 
bila kita susah kita ingat dia tak ? kalau ingat tu , alhamdulillah .
 Kalau masih tak ingat , masih bergantung pada perasaan .
 Takde apa yang kita dapat ...
 Selagi aku mampu bersabar , tenang , kuat untuk hadapi semua ni ,
 aku akan cuba terima dengan seadaanya tapi kadang kadang tu , 
hati ni memang terlalu sakit sampai kan tak boleh nak kawal perasaan ni  ,
 mesti kita nangis kalau teringat semua benda tu .
 Dari pandangan orang yang dah buat benda yang kita tak sangka kan tu ,
 dia memang tengok kita dah macam boleh lupa kan dia
 tapi dia silap takde manusia
 pun dapat lupakan benda yang tidak disangkakan kita akan berlaku dekat kita .
 Kita masih boleh tenang , 
kalau diri ni selalu dekat dengan Allah , cuma dia je mampu
 buat kita tenang semula :) 
Sekarang ni , aku masih tak dapat nak lupa kan semua tu . 
Hati ni masih sakit , sedih tapi kena lah redha kan ,
 benda dah berlaku nak buat mcm mana . Setiap apa yang 
berlaku memang ada 
hikmah di sebalik nya kan ? Okay . 
Aku tak bergantung sangat apa yang aku harapkan sekarang . 
Kita hanya mampu merancang tapi bukan kita yang menentukan :)
 Setiap kawan mesti ada helah di sebaliknya . 
Tak guna ada kawan tapi cuba merosakkan hidup kawan sendiri ,
 tak guna nya ada kawan cuba amik kesempatan atas kita apa yang kita
 miliki sekarang .
 Tak guna ada kawan , cuba mahu rampas kebahagian kita . 
Tak semua kawan yang baik dari pandangan kita , baik dalam hati dia .
 Memang ramai cakap kawan tu lagi penting dari BF/GF kann .. 
tapi kawan tak semua nya kekal pada kita ,
 tak semua nya akan ingat kita sampai mati ,
 tak semua berada di sisi kita senang atau susah ,
 tak de kawan pun yang akan memahami apa yang kita rasa kan ? 
:) Tak semua GF/BF tak berguna malah ada yang berguna untuk kita :)
 yang berguna untuk kita , 
yang selalu tegur kita jika kita buat silap , 
membetulkan diri kita pada yang tak elok kepada yang elok , 
mengajar kita ke jalan yang benar ,
 bimbing kita dalam agama , takde apa yang di sorokkan dari kita walau apa
 jua pun kan :)
 memang susah nak cari mcam tu . 
Tak smua nya yang player akan player sampai mati tapi
 suatu hari nanti bila jodoh dia dah datang dia akan setia . Jangan bergantung
 pada kawan sngat ,
 jangan berharap pada gf/bf tapi kita boleh bergantung dan berharap
 pada keluarga sebab itu yang kekal dalam hidup kita :)
 Utama kan keluarga sebelum utama orang lain kann ?
 So ambil lah pengajaran sebab diri ni dah pernah merasa :)

Friday, 2 March 2012

aku redooo :'(





Kenapa aku mengharapkan setinggi-tinggi nya dari kau ? Kenapa aku boleh terlampau percaya pada kau ? Aku memang sememang nya nak berubah macam apa yang kau harap kan . Tapi kenapa kau tak pernah nak bagi aku masa ? Kalau aku baru nak semangat nak berubah mesti ada je dugaan datang. Aku tahu dugaan datang nak bagi aku kuat aku tabah . Tapi kenapa aku seorang ? Mana kau time aku perlukan kau? Mana kau pergi? Mana kau hilang ? Mana sokongan kau ? Aku perlukan sokongan . Aku tak perlukan apa lagi nak jadi kan aku tabah . Aku hanya perlukan sokongan . 


Kau tahu tak betapa peritnya peringkat aku nak berubah ? Macam-macam aku lalui seorang diri. Tanpa kau . Tanpa siapa-siapa pon yang bagi sokongan kat aku . Tak perlu cakap apa pon cukup la sekadar kau cakap "I always support apa yang kaw buat". Tu je cukup nak buat aku ada semangat . Tapi kenapa time aku dah semangat , ujian bertubi-tubi datang tapi tak pernah sekali pon kau bagi aku kata-kata semangat . 


Aku suka sangat bile time aku tengah down , kau duduk sebelah aku , kau dengar setiap apa yang aku nak luah kan . Cukup sekadar dengar tanpa kau cakap ape ape. Tapi aku rasa aku boleh kira berapa kali je kau buat macam tu , itu pon lepas dah gaduh teruk sangat . Aku perlukan teman nak bercakap , nak berbual , n nak meluahkan perasaan . tapi nk luah kan kat sape ? :'(


Aku tak tahu sampai bila yang kau tak akan pernah cakap yang actually memang salah kau . Tapi aku masih sabar menunggu . Hati aku ni memang sebetul nya dah kering sangat sebab tu aku ikut je ape yang kau buat . tak pe aku ikot jee .. aku tak kesaa ..


Apa yang aku nak ialah kau ; 
ingat masa first time kite berkawan .. mase tu kau baek sangat dngan aku . tapi sekrang ape yg terjadi ? kaw lupe kan aku . kau pinggir kan aku . kau tgok aku diam je kan , tapi hakikat nye ?



kau tak tahu persaan aku . aku sedih sangat kau tahu tak ? sedih !! biar aku diam dan teros berdiam . aku nak kau sedar bertaper penting nye sahabat . 


then , kau buat aku macam tuu je , sape tak sakit hati weyhh . aku dah perit tahu tak ? kau nak tahu ? aku perlu kan kawan . aku nak cite kat sape kalau aku ade msalah ? kat sape !! semua kat dalam dunia ni memilih kawan . yee aku tahuu korang nk kawan yang terbaek kan . hmm aku pun memilih sebenar nye , tapi tak de la sampai mcm ni ..
  



aku pun dah tak tahu nak cite ape dahh , aku sekdar nk meluah kan perasaan aku kat sini je .
aku tak tahu nak cerita kan kat sape . ye laa aku kan pediam .. aku jarang nak cite kan mslah aku kat orang .. kau nak tahu sebab ape aku tanak cerite ..? sebab aku tanak meyusah kan korang .. aku tanakk !!! tapi kat dalam hati aku ni kadang kadang teringin jugak aku nak kongsi .
tapi ... hmmm ... enta la weyhhhh ~  
  



Sekarang , aku cuma serahkan semuanya pada diri kau . Aku memang dah putus asa . Asal aku buat je mesti ada je kau tak puas hati . Sekarang ni , kau buat lah . Aku terima apa yang kau buat dan aku sangat hargai kalau apa yang kau buat baik untuk hubungan kita .






  Cuba ingin meluah apa yang tak sampai nak luahkan pada diri kau.
Aku dah tak ada sapa sapa selain kau.
Kau ramai kawan kat sini.
Aku tak ada sapa sapa.

Maaf kalau terkasar bahasa.