my life ツ

Sunday, 2 December 2012

awak tetap dihati saya :')




awak..
kalau awak rindu saya.. pandanglah ke bulan..
orang kata..
bulan ini umpama cermin..
dimana saja awak dan saya berada..
kita tetap pandang pada bulan yang sama..



awak.. 
kalau awak ingatkan saya.. pejamlah mata..
awak pasti dapat lihat saya..
sebab saya selalu ada dalam hati awak..


awak..
kalau awak rasa sedih.. 
ingatlah saat pertama kali kita berjumpa..
pasti awak akan tersenyum..
kerana itu kenangan manis yang tak pernah kita sangka..


awak..
kenapa sekarang awak da tak ingat saya?
awak da tak rindu saya?
awak da tak sayang saya?
saya selalu pandang pada bulan bila saya rindukan awak..


awak..
kenapa awak pergi tinggalkan saya?
saya masih setia tunggu awak disini..
sampainya hati awak..
tinggalkan saya sendirian..



awak.. 
biarpun awak da tak ada dengan saya..
tapi awak perlu tahu..
awak tetap ada dihati saya..
sampai bila-bila..




kerana.. awak anugerah terindah pernah saya terima..
terima kasih awak..:)


*you are only far away from me in distance,
but..
you are right here
in my mind and my heart..

Friday, 26 October 2012

hati saya terluka :')

awak...

sampai hati awak buat saya macamni...
kejamnya awak..
saya benci awak..
saya tak nak jumpa awak lagi..

awak...

sakitkannya hati ini dibuatnya
walau berkali kawan saya kata
lupakan dia..
tapi saya tak peduli..

awak..

memang betul pun kata kawan saya
awak memang pelik..
 awak suka berubah sikap..
awak akan buat sesuka hati awak..
awak tak peduli tentang perasaan orang lain..
yang awak peduli hanyalah perasaan awak sendiri..
itu sebab awak kata
tak ada orang yang faham awak..

awak..

disebabkan sikap awak inilah
buat saya tertekan..walaupun kita dah tak ada apa apa hubungan
awak biarkan saya sakit hati dengan sikap awak
manakala awak bersenang lenang
seolah-olah awak tidak buat kesalahan
terhadap diri saya ini 

awak..

saya masih lagi anggap awak sebagai teman saya
cuma buat masa sekarang,
saya masih tak boleh memaafkan awak..
saya masih marah dengan sikap awak...
maaf ye..
tapi awak jangan risau..
saya akan maafkan awak..cuma saya perlukan waktu..

saya harap awak jangan terlalu angkuh
seolah-olah awak akan tahu
apakah tindakan saya seterusnya..

awak..
satu pesanan saya..
jangan lah awak menghukum semua orang
kalau hanya seorang yang buat awak sakit hati
dan tolong jangan sama kan saya dengan 
kawan-kawan awak yang lain..

awak..
saya sengaja memberi peluang pada awak supaya saya tidak samakan
awak dengan kawan-kawan yang sebelum ini...

tetapi nampak gayanya saya terpaksa samakan awak dengan 

kawan-kawan saya yang lain yang pernah sakitkan hati saya.. :')

Thursday, 23 August 2012

Miss yOu :'(



Sebenarnya..


Aku rindu Dia. Kau!!! Aku Rindu kau. Sangat-sangat. Kau mesti tak tahu kan? Dan kau mesti tak rindukan aku macam aku rindukan kau. *As expected. Sokay, I understand :)


Aku tak tahu mana nak start. Aku tak tahu macam mana nak layan kau macam aku layan kawan-kawan yang lain. Sumpah! aku rindu nak cakap gn kau. Aku rindu nak dengar kau gelak. Aku rindu nak tengok kau senyum. Tapi aku tau ni yang terbaik. Menjauh kan diri.

Sebab..

Bila aku dekat dengan kau, kau pun tau yang aku tak kan layan kau mcm kawan-kawan biasa. Kau tau tu kan? Maaf. Aku banyak tipu. Apa aku rasa kat kau. Apa aku rasa dengan semua yang jadi. Aku tak kesah dengan semua ni?? Ye..Semua nye aku tipu.

Sebab..

Aku tak nak kau nampak aku lemah sangat. Aku tak nak kau nampak aku sedih. Aku tak nak kau rasa bersalah. Yes. To be honest! Aku tak salahkan kau. Kau tau, aku sedih sangat. Sebab.. Physically kita dekat tapi reality kita dah jauh. Sangat-sangat jauh.




Aku selalu fikir.. Kenapa kita jadi macam ni. Sometimes, i hate my self because i might only take few second to say hello but takes forever to say goodbye. But again i believe everything happend for a reason. Tiada siapa untuk dipersalahkan dan aku percaya semuanya akan baik- baik saja.

Bila berdepan dengan kau, Aku selalu berharap kau akan tegur aku dulu. Aku selalu berharap kau akan memulakan perbualan. Tapi.. ehmm Bodoh kan aku sebab fikir macam tu. Kenapa bukan aku je yang start dulu. Mustahil. Bukan sebab aku tak suka. Jauh sekali benci. Tapi.. Aku tak nak orang nampak kelemahan aku. Again, Bodoh sangat sbb fikir macam tu.

Sekarang..

Aku cuba gembira dan bahagia dengan kawan-kawan lain. Rasa kosong sebab tak de kau.. Maaf la. Aku ni noob sgt! Annoying kan aku? ye.. aku tau.

MUNGKIN.. Suatu hari nanti, kau dan aku bolej jadi seperti dulu. Mungkin! Just go with the flow. Dan doa semoga 'DIA' tunjukkan jalan yang terbaik buatku. Amin :)

hey korang boleh tak tolong FAHaM aku !

tolonglah jangan kaitkan aku dengan sesiapa.
aku memang cepat mesra dengan orang.
tapi aku jugak cepat renggang.
tapi bila aku mesra dengan seseorang,
tolonglah jangan buat spekulasi yang boleh mengundang kontroversi.

bila aku cakap aku TAK SUKA.
tu maknanya aku memang tak suka.
tak perlu tunggu aku ulang perkara sama untuk berkali-kali.
tak perlu tunggu aku untuk cakap aku TAK SUKA dua, tiga kali.

buat masa sekarang, aku hanya ingin berkawan.
dalam hidup aku, takde yang aku harapkan.
dalam hati aku, takde yang aku impikan.
so, please. jangan buat macam aku ni desperate sangat kat someone.

kadang-kadang percakapan korang tu yang buatkan aku renggang dengan korang.

aku berdiam bukan aku marah.
aku menjauhkan diri bukan aku cemburu.
tapi aku penat rapat dengan seseorang tapi pada akhirnya aku dikhianati.

dunia sebenar dan dunia alam maya itu tak banyak bezanya.
dulu aku lebih prefer kawan2 dunia alam maya sebab mereka best.
tapi sekarang, kawan2 dunia sebenar lagi menceriakan hidup aku.
sebab mereka akan selalu disini disisi aku.
berkawan bukan untuk mendapatkan sesuatu.
tapi berkawan dengan ikhlas.

korang tak payah berkias-kias kalau nak marah aku.
korang tak payah nak sindir-sindir kalau tak puas hati ngan aku.
PM aku, marah je aku. bagitau je aku kalau kau menyampah dengan aku.


       Salam semua..Tajuk entri aku kali ini ialah menangis,aku sangat pasti setiap orang pernah melalui waktu2 sedih dalam hidup kan,tak kira la perkara tu kecil ataupun besar asalkan ianya boleh membuatkan kita rasa sedih dan mengalirkan air mata.Tapi sedih tu tak semestinya kita mengalirkan airmata je kan,lebih2 lagi bagi kaum lelaki, bagi mereka kalau keluar airmata jatuh la ego!!!..ye ke bang?? nanti ego jatuh besama air mata ye. Yang pasti lelaki pun menangis juga kalau sesuatu perkara tu amat menyedihkan.Aku penah je tengok lelaki menangis!!! ayah aku! siyes!

      Apa yang membuatkan korang menangis ek? ada banyak sebab kan,tapi kadang2 kita menangis untuk sesuatu perkara yang tah apa2.Contohnya bile pelajar feberet korang dalam Akademi Fantasia disingkirkan,nangis bila tengok drama2 yang menyayat hati ( aku slalu gak ni kalo tgk drama arahan Rashid Sibir), nangis bila bf korang batalkan janji last2 minit (ade gak.hehe),nangis bila tengok hindustan, nangis sebab kucing hilang.Banyak lagi la kalau nak senaraikan.

     Orang cakap yang selalu keluarkan air mata ni kaum wanita sebab tu la bak kata orang airmata tu senjata wanita, memang betul pun! tu aku sangat mengakuinya. Lelaki ni menangis juga tapi mereka dah diajar dari kecik supaya menjadi hati batu,kuat dan cekal sebab tu la sangat susah nak melihat mereka menangis. Tabahnya kamu wahai lelaki! Dan kalau kita melihat seorang lelaki tu menangis pula bukan lah bermaksud yang mereka ni pondan atau lemah, tetapi mereka tak dapat membendung lagi kesedihan tu.Maafkan lah mereka, mereka juga manusia yang punya hati dan perasaan!

Cinta dan persahabatan ? Aku lebih rela memilih ....

 Cinta dan persahabatan . 
Ada kalanya  indah , 
ada kalanya suram tak bererti.

" Mengapa mengejar cinta yang tak berkesudahan sedangkan adanya persahabatan yang tulus namun tak dapat dilihat dengan mata kasar. Hanya dengan mata hati. "


Aku pernah mengejar cinta seseorang yang tidak berbalas dalam diam. tapi , apabila cinta dibalas .. 

Baru aku sedar tentang erti kehidupan.
Baru aku sedar yang aku sudah tersilap langkah.
Baru aku sedar yang aku masih belum bersedia untuk menghadapi semua.

Aku sendiri gagal untuk menerima cinta yang dibalas kerana aku masih ragu  - ragu dengan diri aku sendiri. Dan , kepercayaan aku pada dia masih belum sempurna. Mungkin ada sebab mengapa aku memilih keputusan ini. Ya . Memang ada.

Demi persahabatan yang telah terbina sekian lama , aku cuba untuk membuang perasaan ini dari menguasai diriku. Aku juga tak mahu hubungan persahabatan ini terjejas gara - gara timbulnya perasaan asing itu.

Persahabatan lebih unggul daripada percintaan. Tanpa persahabatan , cinta akan berakhir. Tetapi , tanpa percintaan .. persahabatan akan terus kekal.  Dan kerana itulah aku memilih persahabatan.

Bagi aku ,seseorang jarang boleh hidup tanpa adanya sebuah persahabatan. Kerana persahabatan itulah yang menceriakan hari yang suram. 


                     

  



My Heart Whispering : Semua yang berlaku atas ketentuannya. Kita sebagai manusia hanya mampu pasrah dan redha dengan takdir yang telah ditetapkan.  

Friday, 29 June 2012

awakk ..


awak 
semalam saya gelisah sebab
pikir kan salah saya pada awak ...

awak 
malam tadi mata saya tak boleh
lena sebab pikir kan pasal awak ...

awak 
menitis air mata saya bila
baca mecej awak hanta kat saya semalam ...

awak
hati saya tak keruan semalam
sampai saya berkhayal dalam class
sbb fikirkan pasal awak ..

awak 
saya rasa gelisah sampai saya 
mengadu kat hikmah ,mia , era pasal kita

awak 
saya menyesal dengan perbuatan saya ..

awak
maafkan saya sebab dah sakitkan
hati awak ..

maafkan saya sebab tak jaga perasaan awak ..

maafkan saya sebab tak memahami awak ..

maafkan saya sebab menjadi "kekasih" yang tak mampu 
untuk gembirakan awak ..

maafkan saya sebab menjadi "kekasih"
yang tak sempurna untuk awak ..

maafkan saya sebab tak dapat 
menjadi "kekasih" yang terbaik untuk awak ..

maafkan saya sebab tak tahu
untuk menilai awak ..

maafkan saya jika saya selalu
membuat hati awak terlukaa ..

maafkan saya sebab awak terlalu 
baik untuk saya , walaupun saya selalu
sakit kan hati awak ..

awak 
maafkan saya sekali lagi ..

tapi awak ...
ingatlah yang saya takkan pernah
membenci awakk ..

tak pernah sedikit pon untuk
berdendam dengan awak ..

saya tak pernah lupe mendoakan 
kebaikan untuk awakk ..

terima kasih segala-galanya
atas suka duka kite bersama ..

awak ..
saya mintak maaf sebab mencintai awak ..
saya mintak maaf sebab menyayangi awak ..
saya mintak maaf sebab menrindu awak ..
saya mintak maaf jika saya tidak layak
untuk jadi teman hidup awak ..

semoga dengan apa yang terjadi ni
akan mendewasakan kita ..

awak ...
maafkan saya ya ...
jaga diri awak baik baik taw
jangan nakal nakal ..
jaga makan minum ...
study rajen2 oke ? :')


saya harap awak bahagia kat 
sana walaupun tanpa saya ..
tanpa ganguan saya ..


akhir sekali 
salam sayang untuk awak
I LOVE YOU SO MUCH  awak ..


assalamualaikum awak .. :')

Tuesday, 8 May 2012

ANDAI KU TAHU ~

Assalamualaikum ,
Tiba tiba aku teringat lirik lagu ni .


Andai ku tahu,
kapan tiba ajalku,
ku akan memohon,
Tuhan tolong panjangkan umurku.
Andai ku tahu,
kapan tiba masaku,
ku akan memohon,
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku...

Sahabatku sekelian ,lirik ini bagus untuk sama sama kita ingat tentang kematian tetapi yang sebenarnya kita tidak perlu menunggu hingga saat kematian tiba baru tergerak hati untuk memohon agar Allah memanjangkan umur kerana kita tidak tahu bilakah masanya... sebaliknya pohonlah agar Allah panjangkan umur kita dari sekarang..Oleh itu, berdoalah dan bertaubatlah mulai saat ini dan hari ini .Usah kita bertangguh lagi .. Moga umur kita bertambah dalam kebaikan & bertambah lagi iman kepada Allah . Biar setiap nafas , kita sentiasa dalam keinsafan .. Menangis ketika bertaubat meraih keampunan & keredhaan NYA .

Monday, 5 March 2012

Manusia yang menghargai cinta :')




Tomorrow ?  yeah tomorrow school ;( takde mood nak p sekolah .
 k tadi ada baca something , what ? secret 
, haha .. 
bukak blog kakak sorang ni * boleh dikata kan kakak lah * padahal tak kenal pon.. 
hehe
  kk , Story dia sangat sedih sampai aku pun mula nak menangis . 
Haha , chill tashaa chill :'/ bukan benda tu berlaku dkt kau pun tapi dekat kakak tu :')
 hati dia baik sangaaaat wehh even ada kawan baik dia suka kan dekat bf dia tapi
 dia tetap sayangkan bf dia . Ya allah , ada juga kan manusia macam tu ,
 masih kuat even benda macam tu berlaku tapi aku ?
 aku tak boleh kuat untuk hadapi benda ni semua sikit sikit nak menangis , 
sikit sikit nak salah kan orang nak tuduh bagai  . 
Aku lemah sangat tapi kenapa dia boleh kuat untuk hadapi benda
 yang sama pernah berlaku dekat aku . Semua ada kelemahan dan kelebihan kan :)
  maybe dia terlalu sayangkan bf dia sampai setiap malam setiap hari dia
 doakan hubungan dia dengan bf dia akan kekal selama-lamanya , 
insyaallah . Kalau boleh aku pun nak hubungan aku kekal , 
hari hari aku pun akan doakan benda yang sama . 
InsyaAllah akan termakbul doa aku selama ni :') 
# keep our promise dear :')  take care yourself and
 remembers Allah is always with us :)

Tak mudah untuk kita lupa kan .



  Assalammualaikum 


Apa kaitan picture tu ..... nak tahu ? Meh baca .
 Hati seseorang yang pernah dilukai memang susah kan nak jadi kan balik
 pada yang asal ?
 lagi lagi kalau perempuan . 
Perempuan kan hati dia lembut .
 Aku pun perempuan :'> Memang bnyk benda buruk yang berlaku dekat aku tapi
 aku cuba untuk terima ,
 aku tahu itu semua dugaan dari Allah kan :)
 Allah saja nak uji kita , 
bila kita susah kita ingat dia tak ? kalau ingat tu , alhamdulillah .
 Kalau masih tak ingat , masih bergantung pada perasaan .
 Takde apa yang kita dapat ...
 Selagi aku mampu bersabar , tenang , kuat untuk hadapi semua ni ,
 aku akan cuba terima dengan seadaanya tapi kadang kadang tu , 
hati ni memang terlalu sakit sampai kan tak boleh nak kawal perasaan ni  ,
 mesti kita nangis kalau teringat semua benda tu .
 Dari pandangan orang yang dah buat benda yang kita tak sangka kan tu ,
 dia memang tengok kita dah macam boleh lupa kan dia
 tapi dia silap takde manusia
 pun dapat lupakan benda yang tidak disangkakan kita akan berlaku dekat kita .
 Kita masih boleh tenang , 
kalau diri ni selalu dekat dengan Allah , cuma dia je mampu
 buat kita tenang semula :) 
Sekarang ni , aku masih tak dapat nak lupa kan semua tu . 
Hati ni masih sakit , sedih tapi kena lah redha kan ,
 benda dah berlaku nak buat mcm mana . Setiap apa yang 
berlaku memang ada 
hikmah di sebalik nya kan ? Okay . 
Aku tak bergantung sangat apa yang aku harapkan sekarang . 
Kita hanya mampu merancang tapi bukan kita yang menentukan :)
 Setiap kawan mesti ada helah di sebaliknya . 
Tak guna ada kawan tapi cuba merosakkan hidup kawan sendiri ,
 tak guna nya ada kawan cuba amik kesempatan atas kita apa yang kita
 miliki sekarang .
 Tak guna ada kawan , cuba mahu rampas kebahagian kita . 
Tak semua kawan yang baik dari pandangan kita , baik dalam hati dia .
 Memang ramai cakap kawan tu lagi penting dari BF/GF kann .. 
tapi kawan tak semua nya kekal pada kita ,
 tak semua nya akan ingat kita sampai mati ,
 tak semua berada di sisi kita senang atau susah ,
 tak de kawan pun yang akan memahami apa yang kita rasa kan ? 
:) Tak semua GF/BF tak berguna malah ada yang berguna untuk kita :)
 yang berguna untuk kita , 
yang selalu tegur kita jika kita buat silap , 
membetulkan diri kita pada yang tak elok kepada yang elok , 
mengajar kita ke jalan yang benar ,
 bimbing kita dalam agama , takde apa yang di sorokkan dari kita walau apa
 jua pun kan :)
 memang susah nak cari mcam tu . 
Tak smua nya yang player akan player sampai mati tapi
 suatu hari nanti bila jodoh dia dah datang dia akan setia . Jangan bergantung
 pada kawan sngat ,
 jangan berharap pada gf/bf tapi kita boleh bergantung dan berharap
 pada keluarga sebab itu yang kekal dalam hidup kita :)
 Utama kan keluarga sebelum utama orang lain kann ?
 So ambil lah pengajaran sebab diri ni dah pernah merasa :)

Friday, 2 March 2012

aku redooo :'(





Kenapa aku mengharapkan setinggi-tinggi nya dari kau ? Kenapa aku boleh terlampau percaya pada kau ? Aku memang sememang nya nak berubah macam apa yang kau harap kan . Tapi kenapa kau tak pernah nak bagi aku masa ? Kalau aku baru nak semangat nak berubah mesti ada je dugaan datang. Aku tahu dugaan datang nak bagi aku kuat aku tabah . Tapi kenapa aku seorang ? Mana kau time aku perlukan kau? Mana kau pergi? Mana kau hilang ? Mana sokongan kau ? Aku perlukan sokongan . Aku tak perlukan apa lagi nak jadi kan aku tabah . Aku hanya perlukan sokongan . 


Kau tahu tak betapa peritnya peringkat aku nak berubah ? Macam-macam aku lalui seorang diri. Tanpa kau . Tanpa siapa-siapa pon yang bagi sokongan kat aku . Tak perlu cakap apa pon cukup la sekadar kau cakap "I always support apa yang kaw buat". Tu je cukup nak buat aku ada semangat . Tapi kenapa time aku dah semangat , ujian bertubi-tubi datang tapi tak pernah sekali pon kau bagi aku kata-kata semangat . 


Aku suka sangat bile time aku tengah down , kau duduk sebelah aku , kau dengar setiap apa yang aku nak luah kan . Cukup sekadar dengar tanpa kau cakap ape ape. Tapi aku rasa aku boleh kira berapa kali je kau buat macam tu , itu pon lepas dah gaduh teruk sangat . Aku perlukan teman nak bercakap , nak berbual , n nak meluahkan perasaan . tapi nk luah kan kat sape ? :'(


Aku tak tahu sampai bila yang kau tak akan pernah cakap yang actually memang salah kau . Tapi aku masih sabar menunggu . Hati aku ni memang sebetul nya dah kering sangat sebab tu aku ikut je ape yang kau buat . tak pe aku ikot jee .. aku tak kesaa ..


Apa yang aku nak ialah kau ; 
ingat masa first time kite berkawan .. mase tu kau baek sangat dngan aku . tapi sekrang ape yg terjadi ? kaw lupe kan aku . kau pinggir kan aku . kau tgok aku diam je kan , tapi hakikat nye ?



kau tak tahu persaan aku . aku sedih sangat kau tahu tak ? sedih !! biar aku diam dan teros berdiam . aku nak kau sedar bertaper penting nye sahabat . 


then , kau buat aku macam tuu je , sape tak sakit hati weyhh . aku dah perit tahu tak ? kau nak tahu ? aku perlu kan kawan . aku nak cite kat sape kalau aku ade msalah ? kat sape !! semua kat dalam dunia ni memilih kawan . yee aku tahuu korang nk kawan yang terbaek kan . hmm aku pun memilih sebenar nye , tapi tak de la sampai mcm ni ..
  



aku pun dah tak tahu nak cite ape dahh , aku sekdar nk meluah kan perasaan aku kat sini je .
aku tak tahu nak cerita kan kat sape . ye laa aku kan pediam .. aku jarang nak cite kan mslah aku kat orang .. kau nak tahu sebab ape aku tanak cerite ..? sebab aku tanak meyusah kan korang .. aku tanakk !!! tapi kat dalam hati aku ni kadang kadang teringin jugak aku nak kongsi .
tapi ... hmmm ... enta la weyhhhh ~  
  



Sekarang , aku cuma serahkan semuanya pada diri kau . Aku memang dah putus asa . Asal aku buat je mesti ada je kau tak puas hati . Sekarang ni , kau buat lah . Aku terima apa yang kau buat dan aku sangat hargai kalau apa yang kau buat baik untuk hubungan kita .






  Cuba ingin meluah apa yang tak sampai nak luahkan pada diri kau.
Aku dah tak ada sapa sapa selain kau.
Kau ramai kawan kat sini.
Aku tak ada sapa sapa.

Maaf kalau terkasar bahasa.