my life ツ

Friday, 24 February 2012

AKU ?



















Last Photo dekat Facebook aku buat masa ni.
aku perlukan masa untuk bangun bali .
semua benda dah hilang.
Tak guna aku cuba lari daripada semua masalah,
sedangkan aku tau yang aku tlah gagal !


aku bersyukur dapat ramai kawan dekat FB.
Ada yang hadir untuk ikhlas berkawan dengan aku,
Sometime , bila aku Happy, diorang lagi menambah Happy tuu !
buat aku lagi Gila ! haha

But, dalam masa yang sama,
aku tau aku ada Stalker yang tak henti-henti kacau dalam hidup aku,

aku tak kuat lah bila ada yang cuba 
Ugut, Desak, Menakutkan, Berharap dekat aku.
aku pun manusia biasa.
Walaupun, luaran aku nampak tenang je, tak takut pape,
tapi, dalam hati akuu ?
aku tak dapat tipu yang hati aku 1001 ketakutan !

Stop Stalk kehidupan aku.
aku taktau kenapa, kalau ada sakitkan hati sesiapa,
aku  MINTAK MAAF SESANGAT !
cariklah kebahagiaan korang, janganlah kacau AKU LAGI !

sekarang ni,
dah nak exam.
bila AKU cakap yang aku nak study, mesti semua tak percaya kan ?
haha ! betul, lepas je takde fb ni,
aku nak study betul betul.
 mak dgan ayah aku terlalu berharap dekat aku semalam (:

Kita memang tak boleh lari daripada,

Orang yang Bencikan kita.
Orang yang Mengharapkan kita.
Orang yang Menakutkan kita.

Maybe ALLAH turunkan mereka untuk menguji kita kan ?
Menguji keimanan dan kekuatan kita.
aku takkan henti berdoa supaya aku boleh kembali macam dulu.

Takpela,  terima semua ni dengan redha.
aku still bersyukur sangat-sangat sebab ALLAH kurniakan aku kebahagiaan disebalik semua ni.
aku ada kawan-kawan yang support aku.
Era , hikmah , rozie , mia n ramai lagi lah,
kawan yang selalu ada time aku Senang dan Susah.
aku ada family yang mengambil berat tentang aku,
thanks for everything (':

Takkan ada yang boleh menggantikan tempat korang,
Takkan ! 
aku taktau lah macam mana hidup aku tanpa diorang,
maybe.

aku akan Lemah 
aku akan Menangis Tanpa Henti.
aku akan Takut nak berhadapan dengan semua ni.
aku akan Mati !

aku bukan nak larikan diri daripada masalah,
aku cuma nak carik masa untuk balik macam dulu.

Dulu, aku seorang yang happy go lucky.
Dulu, aku seorang yang kuat hadapi ujian.
Dulu, aku seorang yang suka berkawan.

Sekarang, aku seorang yang kuat menangis.
Sekarang, aku seorang yang takut untuk selesaikan masalah.
Sekarang  aku seorang yang takut berkawan.

aku kuat menangis sebab aku Lemah ! Bak kata  HIKMAH " chill larh ! "
aku takut untuk selesaikan masalah sebab aku takut jujur aku takut dengan diorang
aku takut berkawan sebab aku takut salah pilih kawang.

aku mengarang bukan untuk menagih simpati ,
aku cuba harap yang apa yang jadi dekat diri aku.
biarlah perempuan lain tak kena.
amiiinnn~ :')

Friday, 17 February 2012

Kalaulah Awak Tahu.....

Kalaulah Awak Tahu.....

Buat Awak...


Bila saya jatuh cinta, tak semestinya saya
 nak awak punya segalanya
 tetapi awak adalah segala-galanya di hati saya.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya mengalirkan air mata, tu tak bermakna saya lemah,
 tapi saya sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai
 dan menyayangi awak.

Kalaulah awak tahu....
Kenapa saya suka cakap banyak, saya tak pernah bermaksud
 untuk membuat awak rimas, tapi saya nak 
awak kenal saya
 dengan lebih dekat dan sape saye yang sebenarnya.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya cakap nak awak berubah, itu tak bermakna
 saya tak boleh terime awak seada apanya awak, tetapi 
saya nak awak jadi yang terbaik di mata saya, bukan
 untuk saya tapi untuk mase depan kita.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya cemburu tak bermakna saya tak sayang awak..
.tetapi saya terlalu sayangkan awak.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya merajuk, saya bukan seorang yang mengada-ngada
 Saya bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
 atau hadiah sedozen,
 tetapi cukuplah dengan perhatian yang boleh
 buat saya rasa dihargai.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya jarang cakap yang saya sayangkan awak, tak bermaksud
 saya tak menyintai awak tapi saya nak awak sendiri 
yang tahu cinta saya pada awak.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya cakap saya rindu awak, saya betul-betul rindukan awak
 sehinggakan saya boleh menangis bila saya terlalu rindukan awak.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya degil, saya tak bermaksud nak jadi degil tapi saya
 nak tengok sejauh mana awak mampu untuk bersabar dengan
 perangai saya.
 Percayalah awak, hati perempuan itu sangat lembut. Kalau kena
 dengan caranya,
 jangan terkejut kalau akhirnya saya menukar
 fikiran saya dalam masa sesaat.

Kalaulah awak tahu...
Bila saya cakap, “tolong tinggalkan saya!”,
 saya tak bermaksud menyuruh awak pergi selamanya.
 Saya cume nak
 kan ketenangan hanya untuk seketika sahaja. 
Dan InsyaALLAH bile saya dah
 kembali tenang, percayalah saya sendiri akan cari awak balik.
 Sesungguhnya, ketahuilah perempuan ni sukar 
untuk mengawal perasaan, terlalu emosional.

Kalaulah awak tahu....
Bila saya cakap, “carilah orang yang lebih baik dari saya
, tak bermaksud saya tak sayangkan awak, tapi saya 
nak awak dapat yang terbaik dalam hidup awak.

Kalaulah awak tahu....
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan
 itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya
 mereka saling memahami, mereka akan saling
 melengkapi
 dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan
 oleh Allah indah sekali.
 Di sebalik
 air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang baka
l menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu
 tampak lemah tapi dia
 punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang
 dunia 
dan mungkin boleh pula membuat lelak
i menjadi lemah kerananya.

Awak....
Hargailah kehadiran saya dalam hidup awak sebab saya
 didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi saya
 juga ada kekuatan untuk menyokong awak dan
 membuatkan hidup
 awak lebih sempurna. 

InsyaALLAH....

Aminnnn....



**Ya Allah, kenape banyak sangat kekuranga
n yang KAU beri kat aku? kenape hidup aku
 susah nak bahagie? kenape aku tak pernah
 dapat ape
 yang aku nak? aku cume nak jadi
 yang TERBAIK di mate dia. kenape susah sangat?


PERNAH TAK ? ='(



Assalamualaikum....

Hai semua... =)

Korang semua pernah rasa sedih tak? Pernah tak rasa sedih yang amat sampai korang tak boleh fokus ngan aktiviti harian korang? Pernah tak rasa sedih sampai korang tak boleh fokus dalam pelajaran? Pernah tak rasa sedih sampai rasa nak bunuh diri sendiri? Pernah tak rasa sedih sampai rasa nak bunuh orang yang buat korang sedih tu? Pernah tak rasa sedih sampai rasa dah tak nak hidup lagi? Pernah tak rasa sedih sampai tak mampu berhenti mengalirkan air mata walaupun sekejap? Pernah tak rasa sedih sampai kadang2 rasa dunia ni tak adil untuk korang? Pernah tak rasa sedih sampai korang rasa tak boleh nak berdepan ngan realiti kehidupan? Pernah tak rasa sedih sampai korang putus harapan untuk hidup? Pernah tak rasa sedih sampai korang tak sanggup nak tengok matakorang sendiri kat cermin? Pernah tak rasa sedih sampai korang rasa koranglah manusia terburuk dalam hidup?


 
Pernah tak?

Aku pernah.

Aku pernah rasa semua tu. SEMUANYA!






Aku pernah rasa sedih sampaikan tak boleh nak fokus ngan apa yang aku buat. Aku pernah rasa sedih sampaikan aku rasa diri aku ni langsung tak berguna. Kadang2 rasacam nak bunuh diri. Biar takde lagi kesedihan tu sume. Tapi tu bukan jalannya. Aku sedar bunuh diri tu dosa besar. Aku pun pernah cam nak bunuh je orang yang wat aku sedih tu.

Tapi, sape laa kita ni kan? Apa pun yang jadi, kita kena ingat Allah. Biar Allah yang balassumenya. Apa yang mampu kita buat, berdoalah tanpa henti...

Sebenarnya, apa yang aku nak cakap ni?
Entah. Aku pun tatau. Sekadar nak luahkan perasaan. Sebab malam semalam, aku dapat satu berita. Bukan dapat dari orang lain, tapi aku tengok sendiri buktinya. Aku sedih sangat... sangat2 sedih lepas tau sume tu. Sampaikan aku tak boleh tidur. Duk teringatje... pastu kan... tetiba je air mata aku kuar... huuuuaaaaaaaaaa :'(

Kenapa mesti aku rasa sume tu? Aku dah puas kuatkan hati sendiri. Jangan ingat lagi. Lepaskan sumenya... Biarkan sumenya berlalu. Jangan seksa diri sendiri lagi. Tapi aku tak boleh tipu diri sendiri. Hakikatnya, aku rasa sedih yang amat sangat. Allah je tau perasaan aku... =(

Aku anggap ni sume dugaan Allah untuk aku. Aku tahu Allah takkan duga melebihi kemampuan aku. Kan? Soooo... aku reda dan time sumenya. Doa aku, agar Allah kuatkan aku untuk hadapi sumenya. Kuatkan aku untuk berdepan ngan sumenya.

Aku harap, esok kesedihan ni akan pergi untuk selamanya.........

------> Best nya tengok hujan turun. Tenang rasa hati......... =)

Wednesday, 15 February 2012

TOLONG MAKBULKAN IMPIAN SAYA :)


ALLAH, Tolong Makbulkan Impian Saya

Saya teringin sangat untuk pakai niqab & secara istiqamah...
Ni impian saya.
ALLAH, makbulkan keinginan saya ini yer.

Saya nak tutup aurat dengan lebih sempurna
(^_^)




Saya bukan ninja (^_^)

SEDIHH .. :'(


KERUH & KERUH

Mood



Mood : berkecil hati & juga mungkin terasa
 
Lagu iringan : sila lah yang baca, pasang lagu Jika Terakhir Buatku (SAUJANA)
 
Sebab lagu tema : sambil taip entri ni, saya buka lagu ni & sebab melodinya sangat kena dengan mood saya sekarang ni.


Jarang dan dah lama tak kecil hati sampai tahap macam ni. 
Entah la....
 
Tak tahu nak tulis apa sebenarnya.
 
Tapi dalam hati sangat memberontak

Dengan budak-budak ke? 
Jarang nak kecil hati dengan budak2.
 
Tapi kali ini, bukan dengan budak2.
 .


Pinggan tak reti
 
Nasi tak dingin
 
Orang tak nak
 
Saya tak ingin
 

Tapi, macam tak sesuai je la kot.
 
Entah & entah
 
Serabut........


KERUH & KERUH

Tuesday, 14 February 2012

I Love You, But...









Everyday, I Wait For A Text. :'(


Everyday I See You I Wait For A Hello. :'(


Everyday I Check My Facebook To See If You Wrote On My Wall. :'(



Everyday I Tell My Friends How Much I Adore You. :'(



Everyday I Find Myself Let Down. :'(



But Everyday I Still Find Hope... :'(