my life ツ

Monday 5 March 2012

Tak mudah untuk kita lupa kan .



  Assalammualaikum 


Apa kaitan picture tu ..... nak tahu ? Meh baca .
 Hati seseorang yang pernah dilukai memang susah kan nak jadi kan balik
 pada yang asal ?
 lagi lagi kalau perempuan . 
Perempuan kan hati dia lembut .
 Aku pun perempuan :'> Memang bnyk benda buruk yang berlaku dekat aku tapi
 aku cuba untuk terima ,
 aku tahu itu semua dugaan dari Allah kan :)
 Allah saja nak uji kita , 
bila kita susah kita ingat dia tak ? kalau ingat tu , alhamdulillah .
 Kalau masih tak ingat , masih bergantung pada perasaan .
 Takde apa yang kita dapat ...
 Selagi aku mampu bersabar , tenang , kuat untuk hadapi semua ni ,
 aku akan cuba terima dengan seadaanya tapi kadang kadang tu , 
hati ni memang terlalu sakit sampai kan tak boleh nak kawal perasaan ni  ,
 mesti kita nangis kalau teringat semua benda tu .
 Dari pandangan orang yang dah buat benda yang kita tak sangka kan tu ,
 dia memang tengok kita dah macam boleh lupa kan dia
 tapi dia silap takde manusia
 pun dapat lupakan benda yang tidak disangkakan kita akan berlaku dekat kita .
 Kita masih boleh tenang , 
kalau diri ni selalu dekat dengan Allah , cuma dia je mampu
 buat kita tenang semula :) 
Sekarang ni , aku masih tak dapat nak lupa kan semua tu . 
Hati ni masih sakit , sedih tapi kena lah redha kan ,
 benda dah berlaku nak buat mcm mana . Setiap apa yang 
berlaku memang ada 
hikmah di sebalik nya kan ? Okay . 
Aku tak bergantung sangat apa yang aku harapkan sekarang . 
Kita hanya mampu merancang tapi bukan kita yang menentukan :)
 Setiap kawan mesti ada helah di sebaliknya . 
Tak guna ada kawan tapi cuba merosakkan hidup kawan sendiri ,
 tak guna nya ada kawan cuba amik kesempatan atas kita apa yang kita
 miliki sekarang .
 Tak guna ada kawan , cuba mahu rampas kebahagian kita . 
Tak semua kawan yang baik dari pandangan kita , baik dalam hati dia .
 Memang ramai cakap kawan tu lagi penting dari BF/GF kann .. 
tapi kawan tak semua nya kekal pada kita ,
 tak semua nya akan ingat kita sampai mati ,
 tak semua berada di sisi kita senang atau susah ,
 tak de kawan pun yang akan memahami apa yang kita rasa kan ? 
:) Tak semua GF/BF tak berguna malah ada yang berguna untuk kita :)
 yang berguna untuk kita , 
yang selalu tegur kita jika kita buat silap , 
membetulkan diri kita pada yang tak elok kepada yang elok , 
mengajar kita ke jalan yang benar ,
 bimbing kita dalam agama , takde apa yang di sorokkan dari kita walau apa
 jua pun kan :)
 memang susah nak cari mcam tu . 
Tak smua nya yang player akan player sampai mati tapi
 suatu hari nanti bila jodoh dia dah datang dia akan setia . Jangan bergantung
 pada kawan sngat ,
 jangan berharap pada gf/bf tapi kita boleh bergantung dan berharap
 pada keluarga sebab itu yang kekal dalam hidup kita :)
 Utama kan keluarga sebelum utama orang lain kann ?
 So ambil lah pengajaran sebab diri ni dah pernah merasa :)