my life ツ

Thursday 23 August 2012



       Salam semua..Tajuk entri aku kali ini ialah menangis,aku sangat pasti setiap orang pernah melalui waktu2 sedih dalam hidup kan,tak kira la perkara tu kecil ataupun besar asalkan ianya boleh membuatkan kita rasa sedih dan mengalirkan air mata.Tapi sedih tu tak semestinya kita mengalirkan airmata je kan,lebih2 lagi bagi kaum lelaki, bagi mereka kalau keluar airmata jatuh la ego!!!..ye ke bang?? nanti ego jatuh besama air mata ye. Yang pasti lelaki pun menangis juga kalau sesuatu perkara tu amat menyedihkan.Aku penah je tengok lelaki menangis!!! ayah aku! siyes!

      Apa yang membuatkan korang menangis ek? ada banyak sebab kan,tapi kadang2 kita menangis untuk sesuatu perkara yang tah apa2.Contohnya bile pelajar feberet korang dalam Akademi Fantasia disingkirkan,nangis bila tengok drama2 yang menyayat hati ( aku slalu gak ni kalo tgk drama arahan Rashid Sibir), nangis bila bf korang batalkan janji last2 minit (ade gak.hehe),nangis bila tengok hindustan, nangis sebab kucing hilang.Banyak lagi la kalau nak senaraikan.

     Orang cakap yang selalu keluarkan air mata ni kaum wanita sebab tu la bak kata orang airmata tu senjata wanita, memang betul pun! tu aku sangat mengakuinya. Lelaki ni menangis juga tapi mereka dah diajar dari kecik supaya menjadi hati batu,kuat dan cekal sebab tu la sangat susah nak melihat mereka menangis. Tabahnya kamu wahai lelaki! Dan kalau kita melihat seorang lelaki tu menangis pula bukan lah bermaksud yang mereka ni pondan atau lemah, tetapi mereka tak dapat membendung lagi kesedihan tu.Maafkan lah mereka, mereka juga manusia yang punya hati dan perasaan!